lauantai 7. elokuuta 2010

Kummipojan rippikakku


Pohjana 6 sekä 3 munan kakkupohjat. Alimman kakun täytteenä valkosuklaamousse ja ylemmän täytteenä vadelmamousse. Päällä yhteenä 3 pötköä vihreää marsipaania ja koristeet olen tehnyt yhdestä roosan värisestä, josta värjäsin osan tummemmaksi. Keskellä strösselihelmi jokaisessa kukassa. Moussejen ohjeet löytyvät täältä, Hellapoliisin ihanilta sivuilta! Muutoin tein täysin ohjeen mukaan nuo mousset, mutta vadelmamousseen laitoin vain 200g vadelmaa ja tuli niinkin riittävän vadelmaista. Molempia täytteitä jäi tuosta määrästä hieman vielä perheen maisteltavaksikin;)

9 kommenttia:

Leena Lumi kirjoitti...

Hyvänen aika sentään, miten sinä olet ahkera!

Kas kun kummiPOJALLE et tehnyt autoratakakkua. Mulla on semmoinen kuva blogissani, mutta kakku on kummipoikani äidin tekemä - tietysti. Olen innokkaampi kokki kuin leipoja.

(Pitäiskö mun alkaa valita leipomuskirjoja ja sitten...;-)

marsipaanitar kirjoitti...

Leena, kummipojan toive oli itse asiassa tuo värimaailma ja kukkia päälle;) Pitääpä käydä katsomassa se kakkukuva blogistasi!

Minä tykkään, tai siis rakastan niin ruoanlaittoa kuin leivontaa;)

JUU, leivontakirjoja!!!

Anne kirjoitti...

Hei- löysin sattumalta blogisi. Ihania herkkuja ja miten taiten tehty- ihailen ja huokaillen :)

Katja / Lumiomena kirjoitti...

Kuten jo toisaalla ihastelin, tämä kakku on upea :) Olen jo vuosia ihastellut sinun taitojasi ja juuri sinä olet aika paljon inspriroinut minua leipomaan, jopa kokeilemaan marsipaania ;-)

Hyvä rippijuhlia!

Ja Leena: Leivontakirjoja, kiitos! Minä olen innokkaampi leipoja kuin ruoanlaittaja (ruoanlaitto on meillä miehen hommaa).

Unknown kirjoitti...

Hieno raikas kukkakakku!

Mari kirjoitti...

Upea! Ja erittäin hyvällä maulla valitut täytteet;)

Carita kirjoitti...

Upea! kauniit värit =o)

marsipaanitar kirjoitti...

lumiomena: Kiva jos minun kakku"taiteiluista" on ollut inspiraation lähdettä sinulle ♥

Pioni: Kiitos!

Mari: Nuo täytteet eivät kyllä koskaan petä;)

Carita: Kiitos!

marsipaanipossu kirjoitti...

Onpa kaunis kakku! Löysin blogisi tuolta leivontafoorumin sivuilta ja taidan vierailla täällä ekaa kertaa :)